Prima Pagina » Alimentatie si Diete » Regimul din Obezitate

Regimul din Obezitate

Regimul din ObezitateRegimul din obezitate este in principiu un regim hipocaloric, hipolipidic si hipoglucidic, cu reducerea severa a dulciurilor concentrate, fainoaselor si painii. In schimb proteinele trebuie sa fie in cantitate suficienta, mai ales cele animale cu valoare biologica mare, iar legumele verzi si fructele, trebuie administrate in exces. Diferitele variante ale regimului din obezitate au fost prezentate, de aceea le vom enumera: dieta hidrozaharata, regimul hipocaloric, hipolipidic (hipocolesteronemial), regimul vegetarian, de cruditati, lacto-ovo-vegetarian si cura de fructe. In continuare vom prezenta regimul pentru obezitate folosit la centrul de boli metabolice si de nutritie din Bucuresti, in care regimul realizeaza aproximativ 1000 calorii, cu 75g proteine, 100g glucide si 35g lipide.

Obezitatea este cauza a 70-80% din cazurile de diabet la adulti. Favorizeaza aparitia aterosclerozei si accidentelor ei (angina de piept, infarctul de miocard, apoplexii, etc). Provoaca cresterea tensiunii arteriale. Favorizeaza aparitia litiazei biliare. Favorizeaza aparitia artrozelor si spondilozelor. Favorizeaza aparitia varicelor. Mareste riscul de aparitie a cancerului. Diminua puterea de munca.

Reguli de regim in obezitate:

  1. Nu mancati nimic intre mesele prescrise.
  2. Nu abuzati de sare.
  3. Nu consumati alcool.
  4. Respectati intocmai cantitatile de alimente indicate.

Regimul pentru o zi cu un continut de aproximativ 1000 calorii, 75g proteine, 100g glucide, 35g lipide.

Dimineata – 200g lapte rece sau cald. Ora 10 – o chifla (50g) sau o felie de paine (50g), cu branza de vaci sau carne fiarta slaba (50g). Ora 12 – o cafea neagra cu zaharina.

Ora pranzuluifelul I  – salate de cruditati din 200g varza alba sau rosie sau ridichi de luna, sau andive, salata verde sau castraveti, salata de rosii, ardei grasi, praz cu o lingurita de ulei, lamaie sau otet. Se pot folosi 1-2 farfurii de supa sau ciorba, preparate din aceleasi legume si aceleasi cantitati ca cele indicate pentru salata. Neputand folosi ridichiile si andivele, legumele pentru supe sau ciorbe se vor completa cu loboda, spanac, dovlecei sau conopida.

Felul II

  • 100g carne slaba de vaca, manzat, pasare fiarta, fripta, tocata si fiarta sau fripta, inabusita, conserve de carne slaba preparata ca rasol.
  • sau 150g peste slab, stavrid, cod, stiuca, salau (congelat sau proaspat) fiert, fript la cuptor, conserve de peste slab, rasol.
  • sau 150g branza de vaci.

Felul III – un mar (100g).

Seara

  • 150g cartofi fierti inabusiti sau 200g soteuri din fasole verde si 200g dovlecei cu 2 lingurite de iaurt.
  • 100g carne slaba fripta sau 150g peste slat (adica sortul care nu s-a consumat la pranz).
  • un mar (100g).

In ziua in care carnea se inlocuieste cu 50g parizer, sunca, cremwursti sau salam popular, nu se adauga ulei peste salate, ci ulei de parafina si lamai sau otet. Salatele, ciorbele sau supele si soteurile nu se prepara din morcov, telina, sfecla si mazare verde. Supele nu se ingroasa cu fainoase. Supele si ciorbele se asezoneaza cu verdeturi de tip patrunjel, marar, leustean, tarhon. Sosurile se prepara din supa de carne degresata si se dreg cu o lingura de iaurt, lamaie, verdeturi, cimbru sau dafin.

Carnii i se da gust cu cimbru si putin usturoi, iar salatelor cu lamaie, otet si chimen. Folosind toate aceste condimente se poate reduce cu usurinta cantittea obisnuita de sare ce se adauga la mancare. In acest fel puteti consuma cantitatea dorita de lichide, excluzand insa bauturile indulcite (suc, sirop, lichior, nectar, pepsi, etc) si cele alcoolice.

Sunt total interzise: zaharul, toate dulciurile concentrate, fainoasele si depasiera cantitatilor prescrise de paine si cartofi.

Dintre fructe sunt interzise: fructele uscate, cele oleaginoase si dintre cele ce se consuma proaspete: strugurii, prunele, ciresele pietroase, perele pergamute.

Felurile vor fi cat mai variate, pentru ca regimul sa poata fi tinut mult timp.

Articole Similare:

Ultima actualizare: joi, 3 ianuarie, 2013, 12:29

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *